Da się skutecznie promować firmę także wtedy, gdy ma kłopoty
Zapewnienie dobrych relacji z mediami i ratowanie wizerunku firmy w sytuacjach kryzysowych to najważniejsze zadania zatrudnianych specjalistów
Duże firmy i coraz więcej tych z sektora małych i średnich nie wyobrażają już sobie sprawnego funkcjonowania bez pomocy PR-owców, czyli specjalistów, których zadaniem jest dbanie o dobre kontakty firmy ze światem zewnętrznym. Duże korporacje zatrudniają nawet po kilkunastu etatowych PR-owców, mniejsze częściej współpracują z zewnętrznymi agencjami PR.
– Firmy szukają pomocy specjalistów od public relations zawsze, gdy znajdą się w sytuacji kryzysowej – mówi Cezary Kaźmierczak, partner w MMT Management. – Pojawienie się takiej niestandardowej i trudnej sytuacji sprawia, że firmy, które wcześniej nigdy nie współpracowały z agencjami PR, zwracają się do nich o pomoc. Tak postępuje prawie 80 proc. przedsiębiorstw. Eksperci przekonują, że najlepsze rezultaty można uzyskać wówczas, gdy firma korzysta zarówno ze swoich etatowych pracowników od public relations, jak i wyspecjalizowanych agencji PR.
PR to przede wszystkim nowoczesna komunikacja ze światem zewnętrznym. Granice między marketingiem, reklamą a PR właściwie się zacierają. W praktyce agencja, która zajmuje się na co dzień przede wszystkim prowadzeniem kampanii reklamowych, nie odmówi przyjęcia zlecenia na usługi marketingowe czy z zakresu public relations. Zwłaszcza gdy współpracuje z freelancerami, czyli wolnymi strzelcami z różnych dziedzin.
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta