Sztuka manipulacji kadrami
6. Biennale Fotografii w Poznaniu. Impreza w tym roku odbywa się pod hasłem „Fotografia/Ideologia/Polityka”
Pod temat „Fotografia/Ideologia/Polityka” podciągnięte zostały cztery osobne wystawy złożone z prac prawie 120 autorów. Każda w innym klimacie, odmiennie zaaranżowana – od minimalistycznej oszczędności po nadmierne stłoczenie, od historii po współczesność.
Motyw przewodni przeglądu wydał mi się nader interesujący. Wiadomo, że fotografią można manipulować, że to uległe narzędzie propagandy. Jak upolitycznienie zdjęć uzewnętrzniało się we wczesnych latach powojennych? W jaki sposób przejawia się obecnie?
Budujemy nowy dom
W Centrum Kultury Zamek kurator Maciej Szymanowicz przygotował najliczniejszy zestaw. „Budowniczowie świata fotografii. Polska fotografia drugiej połowy lat 40. XX w.”.
Wystawa odkrycie. Prawie 200 prac wygrzebanych z prywatnych, muzealnych i miejskich archiwów. Większość autorów to przedwojenni mistrzowie wychowani na piktorializmie, czyli fotografii „malarskiej”. Esteci, entuzjaści szlachetnych technik, po wyzwoleniu zrzeszali się w towarzystwach fotograficznych, uczestniczyli w oficjalnych konkursach i… niepostrzeżenie, nieraz wbrew przekonaniom, dawali się porwać nowej ideologii.
Jakim cudem Jan Bułhak, dawny piłsudczyk,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta