Nie tylko producent odpowiada za telewizyjny spot
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za reklamę oferowanych przez siebie towarów, nawet gdy to nie on zlecał jej przygotowanie. Jeśli okaże się, że nie ma ona pokrycia w faktach, musi ponieść tego konsekwencje
Chodzi o sytuacje, gdy reklama zawiera oświadczenia wprowadzające nabywcę w błąd – a więc takie, które zapewniają o określonych właściwościach danego produktu, podczas gdy w rzeczywistości ich on nie posiada. Odpowiedzialność ta wynika z ustawy z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (DzU z 2002 r. nr 141, poz. 1176 ze zm.) i zawartych w niej zapisów dotyczących gwarancji.
Uwaga na niektóre określenia
Za udzielenie gwarancji uważa się nie tylko oświadczenie zawarte w wydanym kupującemu dokumencie gwarancyjnym.
Jest nim również zapewnianie w reklamach towaru, że posiada on określone właściwości, lub przyrzeczenie określonych świadczeń.
PrzykładGwarancją będzie przekaz reklamowy, w którym pada obietnica, że jeśli zaczniemy zażywać jakiś lek, to po określonym czasie nasza waga spadnie – a jeśli tak się nie stanie, nastąpi zwrot pieniędzy.
Tak samo należy traktować
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta