Obowiązki nie kończą się na naprawie towaru
Czy klient może dochodzić zwrotu kosztów związanych z dwukrotnym dostarczaniem do sprzedawcy swoim samochodem reklamowanego sprzętu? Co powinien zrobić, jeżeli po drugiej reklamacji towar nadal jest wadliwy?
Jeżeli produkt jest niezgodny z umową, kupujący może w odpowiedniej kolejności żądać:
- doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy,
- obniżenia ceny albo zwrotu gotówki za jednoczesnym zwrotem towaru (odstąpienie od umowy).
Kupujący ma prawo reklamować niezgodność towaru z umową w ciągu dwóch miesięcy od chwili wykrycia wady i w ciągu dwóch lat od chwili wydania rzeczy. W pierwszej kolejności może się wówczas domagać bezpłatnej naprawy lub...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta