Wieczory gigantów
Na wyżynach konkurencyjnego dziennikarstwa
Wieczory gigantów
Tadeusz Wójciak z Buffalo
W trzecią niedzielę marca, w porze największej oglądalności, rozegrała się pierwsza runda potyczki pomiędzy gigantami telewizyjnego dziennikarstwa. Działania zaczepne zainicjował magazyn informacyjny sieci NBC "Dateline", który po długich zapowiedziach rozpoczął swe nadawanie o siódmej wieczorem, dokładnie w czasie, gdy na konkurencyjnej antenie CBS pojawia się już od 28 lat niezwykle szanowany i uznawany przez widownię magazyn "60 Minutes".
Tego rodzaju zagrywki strategiczne nie należą do rzadkości w praktyce działania konkurencyjnych sieci telewizyjnych w USA. Robi się to dla zdobycia widza i największej liczby punktów w klasyfikacji prowadzonej przez Nielsen Media Research. Organizacja ta, dokonująca na co dzień metodą ankiety telefonicznej ocenę stopnia oglądalności programów telewizyjnych, stanowi ostateczną wyrocznię na rynku mediów telewizyjnych w Stanach Zjednoczonych. Jej werdykty popularności programów, udostępniane na co dzień telewizji i reklamie oraz okresowo publikowane tabele rankingowe programów sieci telewizyjnych utrzymujących się z ogłoszeń, decydują o wahaniach na rynku reklam telewizyjnych.
Po pierwszym starciu obydwa programy obwieściły zwycięstwo. "60...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta