Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Warto oceniać kompetencje pracowników

07 października 2009 | Gazeta prawa i podatków | Sylwia Gortyńska

Każdy podwładny ma obowiązek wykonywać pracę sumiennie i starannie. Szef natomiast ma prawo analizować, jak zatrudniane przez niego osoby pracują. Dzięki temu może lepiej wykorzystać ich potencjał

Ocenianie pracowników jest zwyczajnym elementem zatrudnienia. Już podczas przyjmowania do firmy pracodawca patrzy na to, jakie kompetencje mają kandydaci starający się o posadę. Wybiera tych, którzy jego zdaniem najbardziej nadają się na oferowane przez niego stanowisko. Wygrywa nie tylko wykształcenie i doświadczenie, ale i kompetencje. Także one decydują często o tym, kogo nagrodzić, ale i kogo zwolnić. Czym zatem są kompetencje? Jak je weryfikować?

Nie mówi o tym kodeks

Definicji tego, czym są kompetencje, nie znajdziemy w kodeksie pracy. Przyjmuje się, że są to wszelkie cechy pracowników, które używane, a następnie rozwijane w procesie pracy prowadzą do osiągania pożądanych rezultatów.

Na początku firma poszukuje zatem osób o cechach, umiejętnościach i zachowaniach wymaganych na oferowanym stanowisku....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8441

Spis treści

Pierwsza strona

Zamów abonament