Poczęstunek czy okazała reprezentacja
Wydatki ponoszone na zwyczajowy poczęstunek kontrahentów czy klientów są kosztem uzyskania przychodu
Tak uznał dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie. Interpretacją z 23 września 2009 r. (nr IPPB5/423-520/09-2/JC) potwierdził stanowisko podatnika (spółki). Chodziło o ustawę o podatku dochodowym od osób prawnych (updop), a dokładnie o rozstrzygnięcie, czy wydatki na zakup artykułów spożywczych nabywanych na potrzeby sekretariatu w celu poczęstowania klientów, kontrahentów mogą być uznawane za koszty uzyskania przychodu.
Spółka kupuje artykuły spożywcze (tj. kawę, herbatę, napoje niealkoholowe, słodycze i kanapki) dla potrzeb sekretariatu. Są one podawane podczas spotkań biznesowych, szkoleń produktowych czy też podczas targów i wystaw. Po zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta