Kosmetyki odporne na kryzys
Polacy wydali w ubiegłym roku na kosmetyki o 14 proc. więcej niż w 2008 r. Aby zminimalizować wpływ wahań koniunktury na ich wyniki, większość firm rozszerza ofertę o tanie marki
– To był dobry rok dla branży kosmetycznej w Polsce. Byłoby dobrze, gdyby i ten nadchodzący był równie udany – mówi Zenon Ziaja, dyrektor i współwłaściciel rodzinnej spółki Ziaja. Firma, będąca jednym z największych producentów kosmetyków z krajowym kapitałem, zwiększyła w 2009 r. przychody ze sprzedaży o ponad 21 proc., do 138 mln zł. Okresy słabszej koniunktury w gospodarce wręcz sprzyjają Ziai, która od początku stawia na połączenie dobrej jakości i umiarkowanych cen.
Ale o wzroście sprzedaży mówią też firmy, które w swej ofercie mają droższe kosmetyki. Gwiazdkowy sezon zapewnił wielu z nich dobry finisz; perfumy i kosmetyki były prezentem numer jeden pod choinkami w Polsce.
– Rynek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta