Agros i soki
Agros i soki
-- Zarząd Agros Holdingu SA zakłada w br. 50-proc. przyrost zysku z produkcji -- zapowiedziała na wczorajszej konferencji prezes Zofia Gaber. Dodała, że realnie, po uwzględnieniu ok. 20-proc. inflacji, oznacza to 30- proc. zwiększenie zysku spółki.
W sprzedaży soków spółka zajmuje drugie miejsce i obejmuje 27 proc. rynku, z czego 21 proc. przypada na główną markę -- Fortunę, która powstała w 1992 r. Dzięki promocji jej rozpoznawalność wspomagana z 0 wzrosła do 63 proc. , a spontaniczna doszła do 30 proc. (dane za styczeń br. ) Również dynamika wzrostu sprzedaży Fortuny była o 13 punktów procentowych wyższa niż dynamika wzrostu rynku, co dobrze rokuje na przyszłość.
Soki wytwarzają zakłady w Tarczynie, Łowiczu, Pińczowie, Białymstoku, a także w Milejowie, które w najbliższych tygodniach powinien przejąć Agros. Firma jest również eksporterem koncentratu jabłkowego -- ze 120 tys. ton eksportowanych przez Polskę na Agros przypada 20-25 tys. t.
L. O.