Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kierownikowi stawiamy wyższe wymagania

30 kwietnia 2009 | Gazeta prawa i podatków

Każdy pracownik ma obowiązek starannego i sumiennego wykonywania obowiązków pracowniczych. Wynika on bezpośrednio z kodeksu pracy. Jednak niektórym z nich stawiane są wyższe kryteria oceny realizacji zadań.

Dotyczy to na przykład kadry średniego i wyższego szczebla. Takich pracowników ocenia się według zaostrzonych zasad. Za niewłaściwe wykonywanie obowiązków pracowniczych mogą nawet stracić posadę. Zachowania takie mogą stanowić uzasadnioną przyczynę wypowiedzenia umowy o pracę. Jednak nie wolno pozbawić przełożonego pracy tylko dlatego, że pracodawca poniósł straty z powodu zaniechania podległego mu pracownika. Konieczne jest jeszcze stwierdzenie winy. Nie można jednak tego uczynić, gdy kierownik nie miał żadnego wpływu na zatrudnienie osoby, która zawiodła. Tak uważa Sąd Najwyższy (wyrok z 12 lipca 2006 r., II PK 2/06).

syg

Brak okładki

Wydanie: 8306

Spis treści
Zamów abonament