Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wydatki na prowadzenie firmy w mieszkaniu są kosztem

30 kwietnia 2009 | Dobra firma | Izabela Lewandowska

W jednym pokoju trzypokojowego mieszkania urządziłem biuro. Czy mogę zaliczać w koszty uzyskania przychodów wydatki na utrzymania tego biura i czy wolno mi zaliczyć w te koszty podatek od nieruchomości według takich stawek, jak za pozostałą powierzchnię mieszkalną mieszkania? Prowadzę księgę przychodów i rozchodów.

Odpowiedź na pierwsze pytanie brzmi: tak. Przedsiębiorca prowadzący działalność w domu może wrzucić w koszty wydatki związane z powierzchnią zajętą na cele firmy (np. czynsz, za energię elektryczną, telefon, wodę, gaz, centralne ogrzewanie, remonty). Jeżeli biuro znajduje się w lokalu, w którym przedsiębiorca jednocześnie mieszka, rozlicza je w części przypadającej na działalność gospodarczą. Rozporządzenie w sprawie prowadzenia księgi przychodów i rozchodów pozwala na udokumentowanie opłat za czynsz, energię elektryczną, telefon, wodę, gaz i centralne ogrzewanie (w części przypadającej na działalność...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8306

Spis treści
Zamów abonament