Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wydatki na marketing zwiększą firmowe koszty

30 kwietnia 2009 | Gazeta prawa i podatków | Joanna Bonecka

Firma marketingowa, która nieodpłatnie przekazuje prezenty klientom, zaliczy związane z ich zakupem wydatki do kosztów prowadzonej działalności. Wydatki te mają bowiem związek z uzyskiwanymi przychodami

Wynika tak z interpretacji Izby Skarbowej w Warszawie z 24 lutego 2009 r. (IPPB3-423-1629/08-2/KK).

Jedna ze spółek zastanawiała się, czy koszty zakupu towarów wydawanych nieodpłatnie w ramach świadczenia usług marketingowych stanowią w całości koszt uzyskania przychodów z tytułu wykonania usługi marketingowej?

Spółka świadczy kompleksowe usługi marketingowe. W ramach tych usług przeprowadza akcje marketingowe polegające na zakupie i wydawaniu klientom lub potencjalnym klientom zleceniodawców obsługiwanych przez spółkę upominków i prezentów o różnej wartości. Prezentami takimi są np. mydło, krem, kalendarz, bon na zakup towaru wraz z nadrukowaną reklamą towaru oferowanego przez klienta, o wartości rynkowej przekraczającej niekiedy 5 zł. Celem podejmowanych działań jest wyłącznie promocja i korzystny wpływ na wysokość przychodów uzyskiwanych przez zleceniodawców usług. Koszty zorganizowania akcji marketingowej w całości uwzględnione są w kalkulacji ceny za wykonanie usług marketingowych.

Są prezenty, ale jest też przychód......

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8306

Spis treści
Zamów abonament