Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Tygrys, co pokonał byka

06 sierpnia 2010 | Eko+ | Beata Drewnowska
Wiesław Włodarski stworzył od zera spożywczą markę Gellwe. Dziś jest ona jednym z filarów jego firmy FoodCare, która produkuje także napój energetyczny Tiger
autor zdjęcia: Łukasz Trzciński
źródło: Fotorzepa
Wiesław Włodarski stworzył od zera spożywczą markę Gellwe. Dziś jest ona jednym z filarów jego firmy FoodCare, która produkuje także napój energetyczny Tiger
Włodarski wyrabia sobie kontakty w Formule 1. Na zdjęciu z Daniele Morellim, menedżerem Roberta Kubicy. Polski kierowca został twarzą marki N-gine.
źródło: Rzeczpospolita
Włodarski wyrabia sobie kontakty w Formule 1. Na zdjęciu z Daniele Morellim, menedżerem Roberta Kubicy. Polski kierowca został twarzą marki N-gine.

Wiesław Włodarski, właściciel marki Tiger, chce wzorem Red Bulla mieć swój zespół Formuły 1. Najpierw jednak zamierza zalać Europę napojami energetycznymi

Specjalnością restauracji w Pałacu Bonerowskim jest tatar Monte Carlo. Przepis na niego przywiózł z zagranicznych wojaży właściciel firmy FoodCare, a prywatnie miłośnik gotowania. Hotel, z okien którego widać krakowski rynek, jest jego oczkiem w głowie.

Wiesław Włodarski otworzył go w 2007 roku w kamienicy z XVI wieku, którą kupił za około 9 mln zł. Odrestaurowanie jej kosztowało go kolejnych 16 mln zł.

Po co producentowi napojów i galaretek w proszku hotel w zabytkowej kamienicy? – Mam słabość do pięknych rzeczy – mówi, pokazując z dumą w hotelowym holu 22-metrowy żyrandol, najdłuższy w Europie.

Biznesmen, którego majątek wyceniany jest na ponad 300 milionów złotych, w kamienicy dostrzegł także szansę na zarobienie kolejnych pieniędzy. – Dzięki wzrostowi cen nieruchomości zarobiłem na inwestycji w hotel już co najmniej 30 procent – wylicza.

Wytrzymałość w kosmosie

Z anim dorobił się hotelu, a z poloneza przesiadł się do porsche, stworzył od zera liczącą się dziś na polskim rynku firmę spożywczą

– FoodCare. W tym roku jej przychody mają się powiększyć o około 20 proc., do ponad pół miliarda złotych. Zysk netto firmy powinien zaś sięgnąć 50 mln zł.

Jednym z flagowych produktów firmy FoodCare jest napój energetyczny tiger, któremu udała się wielka sztuka: odebrał pozycję lidera...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8693

Spis treści
Zamów abonament