Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kara za brak dokładnej prognozy

06 sierpnia 2010 | Ekonomia | p.r. reuters dpa
źródło: Rzeczpospolita

Beiersdorf – spółka, o której się mówi we Frankfurcie

Niemiecki producent środków do pielęgnacji ciała, włosów i kosmetyków (kremy Nivea, Florena, Labello, szampony STB, SLEK, 8x4, kosmetyki La Prairie, przylepiec Hansaplast), a także materiałów i podzespołów dla motoryzacji i elektroniki (filia Tesa) wypracował wyniki kwartalne zgodne z oczekiwaniami, ale nie przedstawił dokładnej prognozy na cały rok. Jego akcje staniały we Frankfurcie o 5,3 proc.

W II kw. spółka miała zysk EBIT 199 mln euro i obroty 1,63 mld, po pół roku zwiększyła zysk do 385 mln z 291 mln, a obroty o 4,5 proc., do 3,2 mld. Sprzedaż rosła w Azji, Rosji i Ameryce Płd., mniej w Europie, a w Niemczech zmalała o 2,3 proc. Analityk DZ Banku Arne Rautenberg stwierdził, że to ostatnie rozczarowało, ale jego zdaniem gorszy wynik na własnym rynku wiąże się z większą promocją, a nie ze spadkiem popytu.

Firma zakłada w całym roku wzrost marży operacyjnej do ponad 11 proc. z 10,2 w 2009 r. i wzrost sprzedaży większy od poprawy rynku, ale inwestorzy oczekiwali więcej szczegółów.

Brak okładki

Wydanie: 8693

Spis treści
Zamów abonament