Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nowe otwarcie Volvo

06 sierpnia 2010 | Eko+ | Anna Nowacka-Isaksson
źródło: Rzeczpospolita
Li Shufu, prezes i większościowy udziałowiec chińskiego koncernu Geelly, który kupił Volvo, zapewnia, że marka ma pozostać w gronie liderów, jeśli chodzi o bezpieczeczeństwo i ekologię
źródło: AP
Li Shufu, prezes i większościowy udziałowiec chińskiego koncernu Geelly, który kupił Volvo, zapewnia, że marka ma pozostać w gronie liderów, jeśli chodzi o bezpieczeczeństwo i ekologię

Szwedzi wierzą w zapewnienia, że ich kultowa marka, uznawana tu za narodowy klejnot, pozostanie nietknięta

W miniony poniedziałek Ford i chiński prywatny koncern Geely sfinalizowały w Londynie umowę sprzedaży Volvo. To ostatecznie zamknęło transakcję, którą śledził cały motoryzacyjny świat. Li Shufu, założyciel i szef Zhejiang Geelly Holding Group, zostanie przewodniczącym rady nadzorczej Volvo Cars. Na nowego szefa Volvo wybrano Niemca Stefana Jacoby’ego, dotąd szefa Volkswagena w USA.

Już po niezwykle trudnych negocjacjach i podpisaniu 28 marca umowy, kiedy szef finansowy Forda Lewis Booth uścisnął dłoń Li, wszyscy zrozumieli, że zaczęła się nowa epoka w historii przemysłu samochodowego Szwecji.

Booth stwierdził wówczas, że dzień sprzedania Volvo Chińczykom to nie tylko dzień radości. – To również dzień smutku, bo ja bardzo lubię Volvo – zapewnił. Mieszane odczucia miał również szef rozwoju produktu w Volvo Magnus Jonsson. – To początek czegoś nowego – mówił. – Ale jednocześnie jest mi przykro odejść z Forda. Przez lata zdążyłem zdobyć tu wielu przyjaciół – opowiadał.

– Świat nigdy nie widział takiej transakcji i wszystko staje się thrillerem – zawyrokował Hakan Matson w dzienniku „Dagens industri”. Stwierdził jednak, że siła, która tkwi w chińskim przemyśle motoryzacyjnym, może stać się losem wygranym na loterii dla spółki, która diametralnie różni się od Geely obrotami, image’em i liczbą zatrudnionych.

W ubiegłym roku Geely sprzedał...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8693

Spis treści
Zamów abonament