Polskie autostrady powstają później i drożej
Wejście nowych firm na budowy kosztuje już dodatkowe pół miliarda
W piątek się okazało, że dokończenie budowy A4 po Macedończykach będzie kosztować więcej niż pierwotna oferta.
Cena, jaką za realizację prac zaproponowało konsorcjum firm, w którego skład wchodzi Strabag, wynosi 641,8 mln zł. To o ok. 20 mln zł więcej niż kwota, za jaką pierwotnie 21- km odcinek trasy A4 między Brzeskiem a Wierzchosławicami budowały NDI i macedońska SB Granit. I to mimo że poprzednicy, którzy w kwietniu tego roku zeszli z placu budowy, zrealizowali już część prac, za które otrzymali wynagrodzenie. – Zaawansowanie prac na kontrakcie wynosi 20 proc. – mówi Krzysztof Bielak, dyrektor NDI.
Rekordowe...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta