Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dobre maniery w firmowej cenie

29 sierpnia 2011 | Prawo i praktyka | Sylwia Gortyńska

Pracodawca nie tylko nie straci, ale z pewnością zyska na tym, że będzie dbał o savoir-vivre wśród zatrudnionych

Odpowiednie zachowanie liczy się nie tylko w życiu codziennym, ale i w pracy. Przy czym właśnie w tym drugim miejscu złe maniery podwładnych mogą szkodzić pracodawcy. Brak grzeczności może bowiem zrazić nie tylko współpracowników, ale co gorsza klientów czy kontrahentów.

Choć przedsiębiorstwa różnią się od siebie, to w każdym z nich warto zastosować choćby ogólną etykę biznesu. W tym celu szef może szkolić i wyjaśniać, co należy do najistotniejszych standardów zachowań wśród zatrudnianych osób.

Nie ma  przeciwwskazań nawet do tego, aby takie reguły spisał, np. w formie instrukcji. Z całą pewnością w każdej firmie powinny bowiem obowiązywać zasady savoir-vivre’u. Niestety, coraz częściej o tym zapominamy. Tymczasem dobre maniery dotyczą przecież każdego pracownika, od dyrektora  po tych, którzy pracują na infoliniach czy w recepcjach.

– Gadżety z logotypem, dizajnerska strona www, markowy garnitur i spinki nie wypełnią braków w kindersztubie personelu pierwszego kontaktu. Najczęściej na pierwszej linii w obsłudze klienta ustawia się osoby młode, absolwentów, czasem jeszcze studentów. To oni pracują w recepcji, sekretariacie, call center, redagują korespondencję firmową, odpowiadają na mejle.

Oni też nierzadko rujnują tak kosztownie budowany wizerunek firmy niewłaściwym powitaniem, sformułowaniem...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 9016

Spis treści
Zamów abonament