Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Gry Almodóvara

14 września 2011 | Kultura | Barbara Hollender Rafał Świątek
Antonio Banderas i Elena Anaya – chirurg plastyczny i jego ofiara w „Skórze, w której żyję” Pedro Almodóvara. Od piątku na ekranach
źródło: GUTEK FILM
Antonio Banderas i Elena Anaya – chirurg plastyczny i jego ofiara w „Skórze, w której żyję” Pedro Almodóvara. Od piątku na ekranach

„Skóra, w której żyję” – refleksja nad tożsamością czy telenowela

Ukryty gejzer uczuć

„Skóra, w której żyję", pozornie laboratoryjnie chłodna, w rzeczywistości kryje wielkie Almodóvarowskie namiętności i refleksję na temat tożsamości człowieka.

Ostatni film hiszpańskiego mistrza jest luźną adaptacją powieści Thierry'ego Jonquet „Tarantula", choć sam Almodóvar powołuje się też na wpływy Georges'a Franju i jego filmu z 1960 „Eyes without a Face", Luisa Bunuela, Alfreda Hitchcocka, Fritza Langa, a wreszcie popowych horrorów Hammera czy Dario Argento.

Film zaczyna się w przyszłości, choć niedalekiej, w roku 2012. Wybitny chirurg plastyczny w luksusowej rezydencji, która z zewnątrz wydaje się niemal rajem, więzi młodą kobietę ubraną tylko w przylegający do ciała kombinezon. Prowadzi na niej eksperymenty, przeszczepiając jej nową skórę – czułą na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 9030

Spis treści
Zamów abonament