Nie zawieść wyborców
Żądajmy od ośrodków badawczych sporządzenia prognozy wyborczej. Nie ma innego sposobu na przerwanie tego błędnego koła nieufności do sondaży – uważa statystyk
W wielu toczonych obecnie dyskusjach, gdy polityk lub dziennikarz odwołuje się do sondażu przedwyborczego, zwykle jego wyniki traktuje warunkowo, uzupełniając cytowane wskaźniki frazą typu: „o ile można wierzyć obecnym sondażom" albo „o ile wiarygodne są publikowane sondaże". Staje się to niemal powszechne, niezależnie od tego, kto był realizatorem danego badania sondażowego i gdzie wyniki te opublikowano. I naprawdę trudno się temu dziwić, mając w pamięci ubiegłoroczne wybory prezydenckie, a także wybory parlamentarne i prezydenckie z roku 2005.
Niepewność i dezorientacja
Owo zastrzeżenie co do wiarygodności sondaży nie jest wyłącznie wynikiem minionych doświadczeń. Jest także wyrazem rosnącej niepewności i dezorientacji wobec publikowanych w tych dniach wyników, które dość często znacznie się od siebie różnią, a różnic...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta