Polemiki: stawka VAT na media
Zmiana podejścia władz skarbowych do stawki VAT na media nie ma żadnego uzasadnienia – zwraca uwagę doradca podatkowy, menedżer w Accreo Taxand sp. z o.o.
W artykule „Jaki podatek za media" („Rz" z 6 września, C5) Joanna Rudzka zwróciła uwagę na zmianę praktyki władz skarbowych w odniesieniu do konsekwencji w VAT refakturowania mediów przez wynajmującego. Zgadzam się z główną tezą artykułu, że zmiana podejścia władz skarbowych nie ma żadnego uzasadnienia. W ostatnim czasie nie zmienił się bowiem żaden z przepisów ustawy o VAT, który mógłby mieć wpływ na analizowane zagadnienie (władze skarbowe powołują się co prawda m.in. na wprowadzony 1 kwietnia art. 8 ust. 2a ustawy dotyczący świadczenia usług w imieniu i na rzecz osoby trzeciej, którego treść nie powinna mieć jednak żadnego wpływu na klasyfikację analizowanych usług). Za zdarzenie mogące mieć wpływ na zmianę stanowiska nie można też raczej uznać uchwały NSA z 8 listopada 2010 r. (I FPS 3/10) dotyczącej opodatkowania ubezpieczenia związanego z przedmiotem leasingu, stwierdzającej, że ubezpieczenie na potrzeby VAT powinno być traktowane analogicznie jak usługa leasingu (stany faktyczne są zupełnie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta