Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

W skrócie

26 października 2011 | Kariera i Biznes | AB

78 proc. polskich studentów deklaruje chęć założenia własnej firmy – wynika z badań Fundacji Initium. Głównym motywem młodych kandydatów na przedsiębiorców jest niezależność i możliwość realizowania własnych pomysłów, choć obawiają się problemów z brakiem kapitału, wysokiego ryzyka, biurokracji i swego braku doświadczenia. Tym bardziej że ponad połowa studentów (54 proc.) twierdzi, iż uczelnia nie przygotowała ich do biznesu. Liczą na pomoc organizacji wspierających przedsiębiorców – w tym na zastrzyk kapitału na starcie, doradztwo i obsługę prawną, kontakty i biznesowy know-how. Prawie wszyscy, bo 93 proc. studentów, wie, że istnieją organizacje, gdzie mogliby uzyskać wsparcie (m.in. inkubatory biznesu, stowarzyszenia aniołów biznesu). Jednak aż 88 proc. młodych respondentów marzących o pracy na swoim nigdy się z nimi nie kontaktowało, co zmniejsza szanse realizacji tych marzeń.

 

Wydanie: 9066

Wydanie: 9066

Spis treści
Zamów abonament