Nie wszystko do swojego koszyka
Dobroczynność. Lubimy karty, dzięki którym bank zwraca część pieniędzy wydanych w sklepach. Ale wspieranie w ten sposób organizacji charytatywnych jest mało popularne
Bank wydający karty płatnicze zarabia na rocznej opłacie za ich wydanie. Jego zyskiem jest też uzależniona od obrotu prowizja, którą uiszcza punkt handlowy. Bank może zachować ten zysk dla siebie, może podzielić się nim z klientem (na tym polega szybko zdobywająca popularność usługa moneyback), może wreszcie przeznaczyć część tych pieniędzy na szczytny cel. Według tego modelu działają karty affinity firmowane wspólnie przez bank i organizację, do której trafia wsparcie.
Kredytowa lub debetowa
Użytkownicy karty kredytowej Polbank Dzieciom (z logo MasterCard) wspierają swoją aktywnością Fundację Spełnionych Marzeń. Za każde 150 zł wydane tym plastikiem bank przelewa fundacji 1 zł. Dodatkowo klient może, już ze swoich środków, wspomagać tę organizację kwotą 2 zł, 5 zł lub 10 zł miesięcznie. Karta jest wydawana za darmo. Jej posiadacz dostaje bez opłat ubezpieczenie na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta