Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Niepełnosprawny uczeń ważny tylko dla statystyk

22 grudnia 2011 | Prawo | Jolanta Ojczyk

Chociaż samorządy na edukację uczniów niepełnosprawnych otrzymują znacznie więcej pieniędzy, to nie zapewniają im odpowiednich warunków nauki

Każdemu uczniowi ze specjalnym orzeczeniem z poradni pedagogiczno-psychologicznej wskazującym na niepełnosprawność szkoły powinny zapewnić specjalne warunki nauki zalecone w orzeczeniu. Na realizację tych dodatkowych zadań dostają dodatkowe pieniądze (patrz ramka).

Bez pomocy

Okazuje się jednak, że mimo to 160 tys. uczniów z orzeczeniem poradni pedagogiczno-

-psychologicznej nie może liczyć na pomoc szkoły.

– W wielu oddziałach ogólnodostępnych, a nawet integracyjnych zadania te są realizowane w znikomym procencie lub nie są realizowane wcale – mówi Paweł Kubicki, koordynator projektu „Wszystko jasne". Bywa, że uczeń wymagający intensywnej terapii logopedycznej ma pół godziny...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9113

Wydanie: 9113

Spis treści

Pierwsza strona

Zamów abonament