Auto dla entuzjasty
Wybór niezbyt drogich sportowych samochodów nie jest wielki – poza Mazdą MX5 trudno w tej klasie znaleźć coś jeszcze, bo kolejne generacje BMW Z oraz Audi TT są coraz droższe, a Honda zrezygnowała z legendarnej S2000
W połowie roku do sprzedaży wejdzie Toyota GT 86. Będzie to pierwszy sportowy model marki od 2007 roku, gdy zaprzestała produkcji Celiki.
Prostszy i tańszy napęd
GT 86 jest kontynuacją tego właśnie modelu – ma to być prosto zbudowany, przystępnie wyceniony samochód z tylnym napędem i bez nadmiaru elektroniki. Zupełnie jak legendarna w Japonii Celica oznaczona AE 86, czyli hachiroku, po polsku osiemdziesiątka szóstka.
– Auto ma być przyjemne w prowadzeniu – wyjaśnia prezes koncernu Akio Toyoda, który sam jest zapalonym automobilistą. – Samochód skonstruowali inżynierowie Subaru, jednak zamiast napędu na wszystkie koła stosowanego w modelach tej marki zdecydowaliśmy się na prostszy i tańszy napęd na tył. Daje on także prowadzącym więcej frajdy z jazdy – wylicza główny inżynier projektu Toshiaki Noda. Silnik Subaru z przeciwbieżnymi tłokami został zmodyfikowany przez dodanie bezpośredniego wtrysku benzyny opracowanego przez Toyotę.
Nowa skrzynia
Poza...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta