Stawiamy na mikrofirmy
Jarosław Augustyniak. Widzimy duży potencjał w tym segmencie rynku – deklaruje prezes Idea Banku
„Rz": Idea Bank działa nieco ponad rok. Czy pomysł banku dla przedsiębiorców wypalił?
Jarosław Augustyniak: To nie tyle bank, ile grupa skoncentrowana na mikrofirmach. Jej filarem są usługi księgowe. Bank jest osią tej grupy od strony organizacyjnej i jednocześnie pełni rolę dostawcy produktów. Bardzo blisko współpracujemy z firmą Tax Care, która oferuje usługi księgowe dla podmiotów gospodarczych. Abonament księgowy jest dla nas podstawowym narzędziem, za pomocą którego wiążemy się z klientem. To nas odróżnia od innych banków, które walczą o to, by pozyskać i później zatrzymać klientów, głównie dzięki rachunkom ROR. Nie wierzę w budowanie długoterminowych relacji w oparciu o ROR, bo to nie jest łatwe.
Dlaczego postawiliście na mikrofirmy?
Idea Bank nie jest wielkim bankiem. Na początku mieliśmy jedynie 150 mln zł kapitałów. Teraz jest to ok. 400 mln zł. Z takimi kapitałami...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta