Nowoczesna Unified Communications – więcej niż komunikacja
ROZMOWA | Krzysztof Kliński, starszy kierownik ds. rozwoju oferty biznesowej Netii
Zunifikowana czy zintegrowana komunikacja to ostatnio modne pojęcia. Co one oznaczają w praktyce?
Najprościej mówiąc, zunifikowana komunikacja, czyli Unified Communications (UC), to możliwość komunikowania się z innymi osobami z jednego miejsca (urządzenia/aplikacji) przy zastosowaniu form, do których jesteśmy przyzwyczajeni. Rozwiązanie to jest bardzo łatwo akceptowane przez użytkowników, ponieważ nie zmienia na siłę ich przyzwyczajeń. Jeśli ktoś lubi wysyłać maile, to je wysyła, jeśli woli telefonować, to telefonuje. Różnica w stosunku do starych narzędzi jest taka, że w ramach zunifikowanej komunikacji każdą z tych i innych dostępnych form komunikowania realizuje się za pomocą jednego narzędzia. Nie do przecenienia jest tutaj możliwość zobaczenia, czy osoba, z którą chcemy się skontaktować, jest w tym momencie dostępna, czy np. nie rozmawia już z kimś innym. Oszczędza nam to czas, pozwala efektywniej pracować.
Na czym polega nowość zunifikowanej komunikacji w stosunku do dostępnych obecnie rozwiązań?
W większości dużych firm podstawowym narzędziem pracy jest poczta elektroniczna. Gdy pojawia się e-mail, zwykle szukamy zapisanego gdzieś kontaktu telefonicznego do osoby, od której pochodzi wiadomość, i telefonujemy do niej, aby coś...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta