Kiedy podatnik nie musi składać podpisu na drukach przesyłanych do urzędu
Udzielając pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji, warto pamiętać o precyzyjnym sformułowaniu jego treści
Zgodnie z art. 80a ordynacji podatkowej deklaracje składane w urzędzie skarbowym mogą być podpisywane przez pełnomocnika. Może go ustanowić podatnik, płatnik lub inkasent. Zasada ta dotyczy zarówno deklaracji składanych w formie papierowej, jak i przesyłanych przez Internet. Z pełnomocnictwa powinno jednoznacznie wynikać, których deklaracji ono dotyczy. Podpisanie deklaracji przez pełnomocnika zwalnia z tego obowiązku podatnika, płatnika lub inkasenta. Co do zasady, aby móc podpisywać deklaracje elektroniczne, trzeba dysponować podpisem elektronicznym.
Gdzie przesłać
Pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji papierowych oraz zawiadomienie o jego odwołaniu składa się organowi podatkowemu właściwemu w sprawach podatku, którego deklaracja dotyczy....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta