Chcemy być liderem w Polsce
O 2 – 3 proc. może w tym roku urosnąć sprzedaż piwa – mówi Xavier Belison, prezes Żywca
Jaki dla browarów był pierwszy kwartał?
Xavier Belison: Łączna sprzedaż piwa w Polsce mogła zwiększyć się o niemal 2 proc. Popyt na marki Grupy Żywiec rósł w tempie trzy razy szybszym od średniej rynkowej. Wyższa niż przed rokiem była sprzedaż także naszych piw premium, w tym Żywca i Heinekena.
Z czego to wynika?
Nasza sprzedaż rośnie nieprzerwanie od trzeciego kwartału ubiegłego roku. To efekt wprowadzenia dziesięciu nowych produktów oraz intensywnych kampanii promocyjnych, które przeprowadziliśmy w 2011 r. Wydaliśmy wówczas na reklamy telewizyjne naszych marek najwięcej z całej branży piwowarskiej. Działania te miały wpływ na nasze zyski, ale były konieczne, abyśmy mogli wrócić do wzrostu sprzedaży oraz udziałów rynkowych.
Które z ubiegłorocznych nowości okazały się sukcesem, a które wycofacie z rynku?
Tatra Grzaniec,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta