Klient płaci, bank o wszystkim decyduje
Bancassurance | Brak rzeczywistej ochrony, odmowa zwrotu składki za niewykorzystany okres ochrony, niejasna rola banków występujących zarówno w roli pośredników, jak i uprawnionych do świadczenia – problemów z polisami kupowanymi z bankach jest sporo
Gdy zaciągamy kredyt hipoteczny, bank wymaga od nas wykupienia polisy na życie; jest to jedna z form zabezpieczenia kredytu. Ubezpieczenia są dołączane do kart kredytowych. W banku można też ubezpieczyć samochód. Coraz powszechniejsze jest oferowanie assistance do różnych produktów bankowych.
Często są to rozwiązania wygodne dla klientów. Ale zdarzają się też pułapki.
Na problemy związane z ubezpieczeniami oferowanymi w bankach od dawna zwraca uwagę rzecznik ubezpieczonych. Wpływa do niego sporo skarg. Dotyczą one kłopotów z uzyskaniem świadczenia czy ukrytej prowizji bankowej. Także Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) dopatrzyła się nieprawidłowości, analizując ten sposób sprzedaży ubezpieczeń.
Gdy bank zamienia się w pośrednika
Zdarza się, że bank występuje jako strona umowy ubezpieczenia (ubezpieczający) i jednocześnie pobiera od towarzystwa prowizję, a więc jest
pośrednikiem. W tej sytuacji pojawia się konflikt interesów. Z jednej strony bank jako ubezpieczający powinien być zainteresowany ochroną ubezpieczonych klientów, z drugiej strony działa w interesie towarzystwa.
Zdaniem KNF jednoczesne występowanie przez bank w roli ubezpieczającego i agenta...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta