Firmy dokładają miliony do budowy autostrad
Nawet po kilkaset milionów złotych stracą firmy budujące drogi na największych obecnie realizowanych kontraktach. Na zysk już prawie nikt nie liczy, trwa walka o minimalizowanie strat
Na większości obecnie realizowanych kontraktów firmy stracą średnio ok. 10 proc. ich wartości – ustaliła „Rz". To głównie efekt wzrostu cen materiałów budowlanych w ciągu ostatnich dwóch lat. Jak sygnalizują eksperci, praktycznie żaden z kończonych w 2012 roku kontraktów drogowych nie przyniesie zysku wykonawcy.
Kontrakt z dopłatą
W ciągu ostatnich dwóch lat cena asfaltu wzrosła o ok. 50 proc., konstrukcje stalowe podrożały o ok. 40 proc., a paliwo o ok. 40 proc. Dlatego firmy występują o wyrównanie kosztów do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Na to mają jednak niewielkie szanse. – We wszystkich warunkach kontraktowych znajduje się szczegółowa regulacja mówiąca o tym, że nie podwyższamy cen jednostkowych – mówi Urszula Nelken, rzecznik generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
– Do największych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta