Ceny polis są za niskie
Najchętniej ubezpieczam kierowców brązowego diesla volvo – mówi szef grupy Uniqa
Rz: To, że polisy OC komunikacyjnego są nierentowne, stało się na własne życzenie firm: każdy chciał zdobyć jak najwięcej klientów, a walczyliście o nich ceną. Teraz ubezpieczyciele szukają argumentów na podwyżkę cen...
Andrzej Jarczyk: Nie stawiamy się w roli ofiary. Problem z polisami OC jest taki, że to ubezpieczenia z tzw. długim ogonem. Zobowiązania, szczególnie jeśli chodzi o świadczenia z tytułu szkód osobowych, trwają wiele lat. Nie wiemy, jakie będzie otoczenie prawne i orzecznictwo za kilka miesięcy, a co dopiero w tak długiej perspektywie. Jeśli klient w 2005 r. zapłacił 300 zł za polisę, która była wyceniona adekwatnie do ówczesnej sytuacji, a dzisiaj z tytułu tego samego ubezpieczenia musimy płacić znacznie wyższe odszkodowania, rodzi się brak stabilności dla branży. Jeszcze dokładniej musimy mierzyć ryzyko, analizować europejskie trendy, by wiedzieć, co się będzie działo w Polsce w perspektywie kilkunastu lat. Największym wyzwaniem jest odpowiedź na pytanie, w jakim kierunku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta