Częstujemy gulaszem w dużych miastach
Rozmowa | Bogdan Konopka, prezes Polskiego Związku Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego
Od trzech lat Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego prowadzi kampanię promującą wołowinę pod hasłem „Odkryj dobre polskie mięso". Czy Polacy przekonali się do jedzenia tego mięsa?
Bogdan Konopka: Kampanię prowadzimy, bo chcemy zmienić nawyki żywieniowe Polaków, a także promować dobrą, polską żywność oraz wspierać naturalne rolnictwo. Efekty nie są spektakularne, ale zauważyłem, że dzięki naszym działaniom zmienia się świadomość polskich konsumentów, ich upodobania kulinarne. Ludzie wiedzą, że jest bydło mięsne w Polsce, wiedzą, co to jest dojrzewanie mięsa, znają smak dobrej jakości wołowiny. Prowadzimy liczne akcje promocyjne, informacyjne, edukacyjne.
W całym kraju organizowane są pikniki połączone z degustacją potraw z wołowiny. W tym roku częstowaliśmy gulaszem wołowym mieszkańców Torunia, Grodziska Mazowieckiego, kolejne pikniki odbędą się w Szczecinie, Poznaniu, Warszawie, Gdańsku, Olsztynie, a w Chorzowie planujemy dużą imprezę – festiwal mięs. Chcemy dotrzeć do jak największej grupy konsumentów. Na portalu www.odkryjmieso.pl można znaleźć przepisy na dania z wołowiny oraz porady, jak przyrządzić tego typu mięso.
Powszechnie uważa się, że jest ono twarde i łykowate.
Prawdziwa wołowina kulinarna nie ma nic wspólnego z przemysłową wołowiną z czasów PRL, która dzieliła się wyłącznie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta