Reklama musi utrwalać wizerunek produktu
Aby można było uznać, że próbki wystawione w sklepowej ekspozycji przyczyniają się do zwiększenia rozpoznawalności firmy i przez to spełniają cele reklamowe, powinny mieć jej logo
Tak orzekł WSA w Poznaniu 26 czerwca 2012 r. (I SA/Po 216/12).
Spółka jest producentem wyposażenia łazienek. Swoje towary oraz zakupione wyroby ceramiczne wydaje do salonów sprzedaży swoich i kontrahentów. Mają one służyć jako próbki.
We wniosku o wydanie interpretacji spytała, czy wydatki związane z zakupem i wyprodukowaniem towarów wydawanych kontrahentom w celach reklamowych są kosztami uzyskania przychodów, a w razie obowiązku naliczenia podatku należnego na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy o VAT, czy taki podatek należny będzie kosztem uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 46 lit. b ustawy o CIT. Przepis ten stanowi, że kosztami uzyskania przychodów jest podatek należny w przypadku przekazania lub zużycia przez podatnika towarów lub świadczenia usług na potrzeby reprezentacji i reklamy, obliczony zgodnie z odrębnymi przepisami. W ocenie spółki wydatki na zakup albo produkcję towarów można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów.
Organ podatkowy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta