Spółka kosmetyczna powinna poprawić metody sprzedaży
Brak niezbędnych informacji m.in. o prawie odstąpienia od umowy, terminach dostawy oraz miejscu i sposobie składania reklamacji – to praktyki Yves Rocher Polska, które zakwestionował urząd antymonopolowy
Yves Rocher Polska to firma kosmetyczna, która sprzedaje swoje produkty w sklepach tradycyjnych oraz online (umowy zawierane na odległość). Wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wzbudził regulamin dostępny na stronie internetowej przedsiębiorcy oraz treść wysyłanych klientom potwierdzeń dokonania transakcji. W związku z tym w czerwcu tego roku wszczęte zostało przeciwko tej firmie postępowanie.
W jego trakcie stwierdzono, że na stronie internetowej sklepu oraz w przesyłanych do klientów potwierdzeniach zawarcia umowy kupna-sprzedaży brakuje niezbędnych informacji m.in. o prawie odstąpienia od umowy w ciągu dziesięciu dni, o terminie dostawy, miejscu i sposobie składania reklamacji oraz organie, który spółkę zarejestrował.
Kontrakt na odległość
Tym samym doszło do naruszenia kilku przepisów ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (DzU z 2000r. nr 22, poz. 271 ze zm.). A w konsekwencji także do naruszenia art. 24 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, który traktuje o naruszeniu zbiorowych interesów konsumentów (DzU z 2007r. nr 50, poz. 331 ze zm.). O jakie naruszenia chodziło?
Mianowicie praktyka przedsiębiorcy była...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta