Bez odszkodowań za lot opóźniony przez mgłę
Warunki pogodowe, które uziemiły samoloty, nie zwalniają przewoźnika z obowiązku zapewnienia pasażerom posiłków i napojów
Posiłki i napoje powinni dostać pasażerowie, którzy z powodu opóźnionych lotów utknęli na lotniskach. A jeżeli lot ma się odbyć dzień później, niż planowano, to podróżni powinni mieć zapewniony nocleg w hotelu i transport do niego. Powinni o to zadbać przewoźnicy, co przewiduje rozporządzenie (WE) nr 261/2004. Przewoźnicy powinni też zapewnić swoim klientom dwie bezpłatnie rozmowy telefoniczne czy możliwość wysłania dwóch faksów oraz e-maila.
Konieczna opieka
Taką opieką mają zostać otoczeni także pasażerowie, którzy z powodu gęstych mgieł w wielu miastach Polski nie mogli odlecieć z lotnisk w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Poznaniu czy we Wrocławiu.
Jeżeli któryś z nich nie doczekał się takiej pomocy, może zgłosić reklamację. Jeśli nie uwzględni...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta