Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Branżę handlową czeka trudny rok

31 grudnia 2012 | Ekonomia | Katarzyna Kucharczyk
Kilka lat temu wydawało się, że Polska jest rajem dla hipermarketów. Teraz największym sieciom klientów odbierają dyskonty.
źródło: Rzeczpospolita
Kilka lat temu wydawało się, że Polska jest rajem dla hipermarketów. Teraz największym sieciom klientów odbierają dyskonty.

Przejęcie Reala przez Auchan to dopiero preludium do większych zmian. Wymusza je ekspansja dyskontów.

Wszyscy najwięksi gracze w branży deklarują, że nie zamierzają zwalniać tempa rozwoju. Również średni i mniejsi robią wszystko, by nie wypaść z rynku.

– Katalizatorem tempa tych zmian jest w znacznym stopniu segment sklepów dyskontowych, który rośnie od kilku lat najszybciej i odpowiada już za około 17 procent rynku – mówi Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. Faliński podkreśla, że wielkie przejęcia (np. Auchan kupujący Reala) są spektakularne, ale nie one decydują o obrazie polskiego handlu. Najwięcej dzieje się wśród firm małych i średnich.

– Powstała specyficzna dla Polski konfiguracja rynkowa: hurt poszukując rynku, staje się integratorem masowych sieci detalicznych m.in. poprzez franczyzę – mówi Faliński.

Biedronka rządzi

Jeronimo Martins Polska jest właścicielem ponad 2100 sklepów. Obroty sieci Biedronka w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9424

Wydanie: 9424

Spis treści
Zamów abonament