Złe praktyki banków pod lupą urzędu
Prawa Konsumenta. Niejasno sformułowane kampanie reklamowe, zwlekanie z przekazywaniem informacji o spłacie kredytu, obciążanie klientów dodatkowymi kosztami – za takie działania na banki zostały nałożone wysokie kary finansowe.
Wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wobec działań ING Banku Śląskiego wzbudziły informacje podawane w kampanii reklamowej internetowego konta Direct.
Zgodnie z reklamami, przelewy przez Internet i telefon miały być bezpłatne. Jak wynika z analizy warunków umowy dokonanej przez urząd, w rzeczywistości bank przewidział opłaty za przelewy elektroniczne dokonywane w obcej walucie. W reklamie zabrakło również informacji o opłacie za kartę płatniczą. Bank pobierał ją za używanie karty debetowej w sytuacji, gdy klient za jej pomocą dokonał transakcji na kwotę mniejszą niż 100 zł miesięcznie.
ING BSK jest kolejną instytucją ukaraną przez UOKiK w tym roku za niedozwolone praktyki. W ubiegłym miesiącu kary otrzymały trzy inne banki.
W przypadku PKO BP wątpliwości...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta