licencja,licencjodawca,moda,partner biznesowy, znak towarowy
Podjęcie decyzji o podpisaniu umów licencyjnych musi być poprzedzone przygotowaniem biznesplanu, który powinien określać, kiedy towary trafią na rynek oraz jakie są spodziewane przychody z każdego segmentu produktów
Generalnie jest tak, że umowa licencyjna, potwierdzając własność praw autorskich bądź znaków towarowych licencjodawcy, określa warunki ograniczonego korzystania z nich przez licencjobiorcę. Prawa te są ograniczone w kwestii przeznaczenia produktów, zasięgu terytorialnego oraz czasu. Rolą licencjobiorcy jest produkcja, dystrybucja i sprzedaż (w tym utrzymywanie minimów sprzedażowych) licencjonowanych produktów, z zachowaniem wszelkich wymogów jakościowych licencjodawcy i wypłata tantiem na jego rzecz.
Samo podjęcie decyzji o rozwoju marki poprzez licencje musi zostać poprzedzone przygotowaniem rzetelnego biznesplanu, który powinien szczegółowo określać, kiedy dane produkty trafią na rynek oraz jakie są spodziewane przychody z każdego segmentu produktów na każdym rynku. Warto spojrzeć jak funkcjonują licencje na przykład w branży odzieżowej.
Licencjobiorca poszukiwany
Krytyczną decyzją dla licencjodawcy jest oczywiście wybór partnera biznesowego. Licencjobiorca powinien być przede wszystkim doświadczonym producentem towarów objętych umową. Jego sieć dystrybucji również powinna być adekwatna do zakładanego zasięgu terytorialnego licencji. Należy również ocenić płynność finansową, reputację oraz długość funkcjonowania na rynku potencjalnego partnera. Wybrany licencjobiorca powinien posiadać najlepsze możliwości do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta