Dreamliner może polecieć już w kwietniu
Niezbędne jest przeprojektowanie baterii w taki sposób, żeby przerwy między ogniwami były większe – podała agencja Reuters, powołując się na źródła w Boeingu.
Mała odległość między nimi powodowała, że się przegrzewały. Zdaniem prof. Kiyoshi Kanamury z Uniwersytetu Tokijskiego w tej sytuacji najbardziej wskazane byłoby przedzielenie ogniw baterii płytkami ceramicznymi. Prof. Kanamura od lat współpracuje z japońskimi producentami baterii. Z tego kraju pochodzą też baterie dreamlinera.
Wcześniej sugerowano, że baterie mogą być źle podłączone do systemu i to jest przyczyną awarii oraz że najlepiej byłoby zamknąć je w pojemnikach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta