Pomoc de minimis dla firm zainteresowanych eksportem
Dotacje uzyskane z resortu gospodarki pomogą w prowadzeniu akcji promocyjnych i marketingowych, przygotowaniu profesjonalnych materiałów lub zorganizowaniu spotkania i pokazów dla potencjalnych kontrahentów
Polskie firmy systematycznie zwiększają wartość swojego eksportu. I to pomimo niesprzyjającej sytuacji w wielu krajach, które są dla nas najważniejszymi rynkami docelowymi (Niemcy, Wlk. Brytania, Francja, Włochy).
Warto tylko porównać dane, z których wynika, że o ile w 2007 roku po raz pierwszy udało nam się przekroczyć barierę 100 mld euro wartości eksportu, to już w 2010 było to 120 mld euro, a w roku ubiegłym ponad 140 mld euro. Za tym eksportem stoją konkretne firmy, które potrafią wykorzystać swoją konkurencyjność i wynikającą z niej przewagę.
Jednak to nie oznacza, że raz zdobyty rynek na pewno uda się utrzymać, jak i nie znaczy, że inni nie mogą pójść w ich ślady. Tym bardziej, że istnieją programy wsparcia przeznaczone dla eksporterów.
I nawet jeżeli nie zawsze oferują one wysokie dotacje, to warto się z nimi zapoznać i spróbować je wykorzystać. Część z takich programów jest finansowana ze środków unijnych. Część tylko z budżetu państwa. Należą do nich m.in. instrumenty, którymi dysponuje resort gospodarki. A są to:
- pomoc na branżowe projekty promocyjne dotyczące eksportu,
- pomoc na przedsięwzięcia promocyjne i wspierające eksport,
- pomoc na przedsięwzięcia wydawnicze promujące eksport.
Dla branży...
Pierwszy z nich skierowany jest do grup przedsiębiorców,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta