Jak prezentować programy lojalnościowe
Wartość zapłaty otrzymanej bądź należnej w związku ze sprzedażą początkową, powinna być rozdzielona pomiędzy przysługujące punkty premiowe oraz pozostałe elementy transakcji sprzedaży
Firmy stosują w swojej działalności programy lojalnościowe, jako sposób na nagradzanie swoich klientów za ich lojalność w stosunku do marki. Istotą programu lojalnościowego jest przyznawanie punktów promocyjnych za zakup towarów lub usług. Punkty promocyjne mogą być przeznaczane na zakup w przyszłości ze zniżką lub można za ich pośrednictwem otrzymać towar lub usługę za darmo. Na rynku istnieją podmioty, które zajmują się obsługą programów lojalnościowych. Może to jednak robić również sama firma.
Polskie przepisy o rachunkowości nie regulują kwestii ujęcia programów lojalnościowych. Jednak zgodnie z art. 10 ust. 3 ustawy o rachunkowości w takich przypadkach firmy mogą korzystać z rozwiązań prawa międzynarodowego: MSR oraz interpretacji. Interpretacją taką jest „KIMSF 13", który reguluje sposób rozliczania jednostki przyznającej swoim klientom punkty lojalnościowe....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta