Kto odpowiada za bezpieczeństwo gości w pubie
Szkoda wyrządzona w lokalu rozrywkowym przez osobę trzecią nie zawsze obciąża jego właściciela
Podmiot prowadzący działalność gospodarczą w restauracji, pubie czy dyskotece odpowiada za szkody, które zostaną wyrządzone gościom. O takiej szkodzie można mówić, gdy klient poślizgnie się na posadzce, kelner wyleje na niego gorącą herbatę czy też spadnie na niego żyrandol. Nie ulega wątpliwości, że takie zdarzenia związane są z działalnością gospodarczą. Stąd między szkodą a zdarzeniem istnieje normalny i adekwatny związek przyczynowy.
Może się również zdarzyć, że szkoda klientowi lokalu zostanie wyrządzona przez osoby trzecie. Niewątpliwie osoby, które są jej sprawcami, ponoszą odpowiedzialność cywilną i karną związaną ze swoim zachowaniem. Co w takiej sytuacji z odpowiedzialnością – już wyłącznie cywilną – właściciela lokalu?
Prowadzący pub, dyskotekę czy restaurację odpowiada w całości, jeśli szkoda zostanie wyrządzona przez jego pracowników. Wynika to z art. 120 § 1 kodeksu pracy, zgodnie z którym w przypadku wyrządzenia przez pracownika przy wykonywaniu przez niego obowiązków pracowniczych szkody osobie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta