Turyści zapłacą za bezpieczny urlop
Podniesienie gwarancji i powołanie Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego poprawi bezpieczeństwo klientów biur podróży – oceniają przedstawiciele branży.
Choć Ministerstwo Sportu i Turystyki nie zdążyło przed nowym sezonem turystycznym z ustawami wzmacniającymi bezpieczeństwo klientów biur podróży, nie powinni się oni bać wyjazdów z nimi – uważają uczestnicy „Śniadania z Rzeczpospolitą", które odbyło się w warszawskiej restauracji Amber Room.
Ostrzejsze zasady
Zeszłoroczne upadki biur podróży – w sumie piętnastu – rzuciły cień na całą branżę turystyki wyjazdowej. Organizatorzy wyjazdów do dzisiaj cierpią na brak zaufania wśród klientów. Drżą więc z niepewności, jaki będzie najbliższy sezon. Czy nie powtórzą się sytuacje podobne do tych z zeszłego roku, czy klienci się nie wystraszą?
Z kolei klienci zadają sobie pytanie – co się zmieniło od zeszłego roku czy mogą powierzyć organizatorowi pieniądze odkładane na wymarzony urlop?
Między innymi odpowiedziom na te pytania była poświęcona debata pt. „Co czeka branżę turystyki wyjazdowej i jej klientów w nowym sezonie". W dyskusji wzięli udział wiceminister sportu i turystyki Katarzyna Sobierajska, wiceprezes biura podróży Itaka Piotr Henicz, prezes biura podróży Neckermann Polska i zarazem prezes Polskiego Związku Organizatorów Turystyki Krzysztof Piątek, sekretarz generalny Polskiej Izby Turystyki Tomasz Rosset, dyrektor towarzystwa ubezpieczeniowego ERV Europäische Reiseversicherung w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta