Dystrybutor sam decyduje o sposobach sprzedaży
Producent lub dostawca towaru nie może zakazać dystrybutorom sprzedaży produktów przy użyciu sieci Internet. Taka jest ogólna zasada. Chociaż są od niej pewne wyjątki
- Czy producent może zakazać dystrybutorom sprzedaży swoich produktów w Internecie. Czy może narzucać ceny takiej sprzedaży – pyta czytelnik
Producent lub dostawca, co do zasady, nie może ograniczać dystrybutorom swoich produktów prawa do ich sprzedaży przez Internet. Kłóci się to bowiem z zasadą wolnego rynku, na którym każdy ma prawo działać w sposób uznany przez siebie za najlepszy, o ile nie narusza to wyraźnie ustanowionych przepisów.
Wprowadzenie ograniczeń dystrybucji internetowej w porozumieniu między dostawcą a dystrybutorem może stanowić rodzaj personalnych i/lub terytorialnych ograniczeń sprzedaży, które...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta