Unia da więcej na terminal LNG
Dla spółki Polskie LNG wzrost dofinansowania oznacza mniejszy koszt realizacji inwestycji, a dla odbiorców – niższą cenę gazu w przyszłości.
Polskie LNG, firma odpowiedzialna za projekt budowy terminalu na skroplony gaz LNG w Świnoujściu, otrzymała dodatkowe wsparcie ze środków unijnych. Zwiększona została kwota dofinansowania w ramach programu operacyjnego infrastruktura i środowisko. Pierwotnie z tego źródła projekt miał być wsparty kwotą 551,8 mln zł. Obecnie jest to już 601,8 mln zł.
– Informacja o dodatkowym dofinansowaniu oznacza, że łączna kwota uzyskanych dotąd dotacji unijnych będzie stanowić prawie 30 proc. kosztów wartego 2,76 mld zł terminalu. Decyzja stanowi potwierdzenie właściwego sposobu wydatkowania dotychczas przyznanych środków – twierdzi Rafał Wardziński, prezes Polskiego LNG.
Różne źródła
To już drugie w ostatnim czasie zwiększenie dofinansowania dla inwestycji w Świnoujściu. W grudniu ubiegłego roku Polskie LNG otrzymało prawie 100 mln zł w ramach tego samego programu unijnego. Dla spółki większe dofinansowanie oznacza niższy koszt realizacji przedsięwzięcia, a dla odbiorców – niższą cenę gazu w przyszłości.
Podstawowym źródłem finansowania pozostanie jednak kapitał własny spółki. Polskie LNG jest w 100-proc. podmiotem zależnym od...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta