Mniejsza wielka czwórka
Na koniec roku 30 proc. rynku reklamy TV zagarną małe stacje – prognozują eksperci.
Stało się. W I półroczu łączny udział w ogólnopolskim rynku oglądalności tzw. wielkiej czwórki na telewizyjnym rynku (TVP 1, TVP 2, TVN i Polsat) spadł w końcu poniżej symbolicznego poziomu 50 proc. – wynika z danych badającej telewizyjną oglądalność firmy Nielsen Audience Measurement (NAM).
I dalej będzie się obniżał na korzyść mniejszych stacji tematycznych nadawanych przez płatne telewizje oraz w ramach naziemnej telewizji cyfrowej. – W najbardziej interesującej reklamodawców grupie widzów w wieku 16–49 lat te cztery stacje miały łączny udział w widowni przekraczający 50 proc. w I półroczu już tylko w marcu – mówi Piotr Bieńko, prezes domu mediowego Mediasense.
Poprzepełniane bloki
Według danych Nielsen Audience Measurement cennikowo (czyli przed odliczeniem upustów, jakich stacje udzielają...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta