Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sponsoring sportu najskuteczniejszą promocją marki

24 września 2013 | Ekonomia | Piotr Zając Maciej Rudke
Na debacie „Sport i biznes. Jak to łączyć i czy można na tym zarobić” spotkali się przedstawiciele firm wspierających finansowo polski sport. Zgodzili się, że ich rolą jest finansowanie czołowych zawodników, ale kulturę sportu powinno budować państwo.
autor zdjęcia: Krzysztof Dubiel
źródło: Rzeczpospolita
Na debacie „Sport i biznes. Jak to łączyć i czy można na tym zarobić” spotkali się przedstawiciele firm wspierających finansowo polski sport. Zgodzili się, że ich rolą jest finansowanie czołowych zawodników, ale kulturę sportu powinno budować państwo.
Nasze projekty promocyjne muszą być blisko sportu. Ale nie sponsorujemy klubów ani zawodników, preferujemy zawody. Nie możemy sobie bowiem pozwolić na czarny PR, o który łatwiej przy sponsoringu indywidualnym.   Artur Mikołajko  prezes Intersportu
autor zdjęcia: Andrzej Cynka
źródło: Rzeczpospolita
Nasze projekty promocyjne muszą być blisko sportu. Ale nie sponsorujemy klubów ani zawodników, preferujemy zawody. Nie możemy sobie bowiem pozwolić na czarny PR, o który łatwiej przy sponsoringu indywidualnym. Artur Mikołajko prezes Intersportu
Sponsorowanie zaczynałem od lekkiej atletyki, bo sam trenowałem i miałem wielu znajomych sportowców. To wynika z pasji. Pomagam też znajomym, którzy organizują sportowe imprezy, np. Biegnij Warszawo. Piotr bieliński  prezes Action
autor zdjęcia: Mateusz Dąbrowski
źródło: Rzeczpospolita
Sponsorowanie zaczynałem od lekkiej atletyki, bo sam trenowałem i miałem wielu znajomych sportowców. To wynika z pasji. Pomagam też znajomym, którzy organizują sportowe imprezy, np. Biegnij Warszawo. Piotr bieliński prezes Action
Na pewno skończyły się czasy, gdy sponsorowanie sportu mogło się kojarzyć z działalnością charytatywną. Widać to również w naszych kontaktach z potencjalnymi sponsorowanymi.  Paweł gniadek  dyrektor działu komunikacji rynkowej i PR Tauronu
źródło: materiały prasowe
Na pewno skończyły się czasy, gdy sponsorowanie sportu mogło się kojarzyć z działalnością charytatywną. Widać to również w naszych kontaktach z potencjalnymi sponsorowanymi. Paweł gniadek dyrektor działu komunikacji rynkowej i PR Tauronu

Na tej formie marketingu korzystają zarówno zawodnicy, prywatne firmy, jak i państwo.

Przy okazji pierwszych igrzysk rynku kapitałowego Capital Market Games, które odbyły się w ostatni weekend w Zakopanem, zaproszeni przez „Rz" goście zastanawiali się, czy biznes i sport można połączyć oraz jakie korzyści płyną z takiej działalności.

Klucz to strategia

– Sponsorowanie zaczynałem od lekkiej atletyki, ponieważ sam trenowałem i miałem wielu znajomych sportowców. To zaangażowanie wynika z pasji. Action wspiera też organizację imprez sportowych dla lokalnych społeczności, na przykład „Biegnij, Warszawo". Można więc powiedzieć, że część naszych kampanii sponsoringowych ma charakter hobbystyczny – mówi Piotr Bieliński, prezes Action, które poprzez swoją markę ActiveJet sponsoruje piłkarzy stołecznej Legii.

Spółka Action od lat wspiera także kolarzy. – Przedstawiciele tej dyscypliny zauroczyli mnie, bo bardzo dbają o dyscyplinę, dietę i odpowiedni odpoczynek. Profesjonalizm to podstawa, dlatego osobiście będę odbywał pierwsze rozmowy z zawodnikami aspirującymi do zakładanego przez nas stowarzyszenia – dodaje Bieliński, który właśnie jest na etapie budowania organizacji mającej wspierać młodych kolarzy.

Odmienną strategię przyjął Intersport, który nie sponsoruje klubów ani zawodników, tylko stawia na zawody. – Handlujemy artykułami sportowymi, więc nasze projekty promocyjne muszą być blisko sportu. Na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9647

Wydanie: 9647

Spis treści

Ściągawka przedsiębiorcy

Zamów abonament