Ostra walka na rynku słodyczy
Ożywienie gospodarcze pomoże firmom. Na razie jednak dynamika sprzedaży nie zachwyca, a surowce drożeją.
Rynek słodyczy powinien rozwijać się w tempie rzędu 1–2 proc. rocznie, a to oznacza, że przy rosnącej konkurencji jedynie ciekawe, innowacyjne produkty będą w stanie przyciągnąć klientów – ocenia Monika Kalwasińska, analityk DM PKO BP. Dodaje, że kolejne lata wcale nie będą łatwe dla producentów słodyczy i nastąpi najprawdopodobniej duże zróżnicowanie wyników finansowych poszczególnych firm.
Uwaga na surowce
Krzysztof Kozieł z BM BGŻ zwraca uwagę, że w perspektywie najbliższego roku negatywny wpływ na realizowaną przez firmy marżę może mieć zwyżka cen kontraktów na kakao. Inni eksperci też zwracają na to uwagę. – Ceny ziarna kakaowca rosną i w sierpniu przebiły tegoroczne szczyty – wskazuje Marcin Stebakow, dyrektor biura analiz DM Banku BPS. Jednak jego zdaniem bardziej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta