Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Informowanie o sprzedawanych towarach to obowiązek przedsiębiorcy

02 stycznia 2014 | Dobra Firma | Maciej Nowak

Konsument musi otrzymać jasne, zrozumiałe 
i niewprowadzające w błąd informacje o kupowanym produkcie.

Przedsiębiorca, prowadząc działalność gospodarczą, w ramach której sprzedaje rzeczy ruchome konsumentom, czyli osobom nabywającym towary w celach niezwiązanych z ich działalnością zawodową, musi stosować przepisy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego. W tym kontekście pojawiają się dla niego nowe obowiązki, nieco odmienne od tych związanych z rękojmią. Przepisy dotyczące sprzedaży konsumenckiej znajdą np. zastosowanie w przypadku sprzedaży konsumentowi (w ramach działalności gospodarczej) samochodu, telewizora, radia, czy pralki.

Przede wszystkim sprzedawcy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9728

Wydanie: 9728

Spis treści
Zamów abonament