Koniec spadków w reklamie
Media | Wydatki reklamowe będą w tym roku nieznacznie wyższe niż te w 2013 r. Eksperci przewidują, że rynek, który ubiegły rok zamknął na jednocyfrowym minusie, odżyje w drugim półroczu.
magdalena lemaŃska
Wśród domów mediowych, które przygotowały dla „Rz" prognozy dla polskiego rynku reklamy na 2014 r., najmniejszymi optymistami są Equinox Polska (spodziewa się stagnacji wydatków na promocję), Lowe Media i Havas Media Group (zakładają minimalny wzrost).
– Rynek reklamy w 2014 r. prawdopodobnie wykaże się dynamiką między 0 a 1 proc., przy czym właściwych wzrostów spodziewamy się dopiero w II półroczu – mówi Lucyna Koba, zastępca dyrektora ds. mediów w Lowe Media.
Jak dodaje, największe wzrosty wydatków będzie widać w branży finansowej (głównie w bankach), handlowej (w tym także w sklepach internetowych) i w farmacji.
Ale są i bardziej optymistyczne założenia. Na przykład ZenithOptimedia Group spodziewa się 1,4-proc. wzrostu, Universal McCann 3,6 proc., a analitycy Starcom MediaVest zakładają, że reklama wzrośnie nawet o 3,9 proc. w porównaniu z 2013 r.
– Od sierpnia 2013 r. widać...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta